Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

25.4.13

Hari Puisi #1



"Ingatkan aku wahai Tuhan
bahawa kasih-Mu adalah lebih dari segala kesempitan"

Hayati puisi di soundcloud :
 Ingatkan AKu, Wahai Tuhan oleh Tia Setiawati Priatna


25.3.13

Ingat Ingat Ingat

Tika kau mahu melangkah,
Waspada...

Tika kau mahu menutur kata,
Beringat...


INGAT dan WASPADA
Dua kata yang perlu sentiasa kau pegang.
Tiada mereka, jurang gelap jadi hala tuju.

Hidup tak perlu pesimis, cukup jika punya akal aktif yang mampu menilai baik buruknya pilihan.

Random quotation. For us to think about.

24.3.13

Think #Best friend

Some people say...

"Shower is the best place for you to think about your life"

And so I did...


May peace be upon you. Gambar ehsan Google.Inc


#Kawan Baik

I have this one good friend. A BFF.
Dah lama kenal, sejak Darjah 1, sampai sekarang.
Alhamdulillah.
Fikir-fikir balik...
"Aku" hari ini adalah disebabkan dia dan keluarga,
ya, selain daripada keluarga aku sendiri
aku paling banyak berhutang dengan mereka

Kalau tak disebabkan dia yang mengajak ke kelas tambahan waktu kecil dahulu,
mungkin pelajaran aku entah kemana.
Bukan aku cakap kelas tambahan tu satu kemestian..
Tidak!
Tapi untuk aku mungkin boleh dianggap satu keperluan yang harus dipenuhi.

Kalau tak disebabkan dia,
mungkin aku leka.
Bermain, bersuka ria lagak remaja tiada hala tujunya.
Syukur ada dia,
sekurangnya ada seseorang yang boleh aku pegang sebagai 'target point' untuk aku tuju..

Kalau tak disebabkan dia dan keluarga,
yang sentiasa hulur dorongan dan kata-kata semangat,
yang menyokong tak kira apa keputusan aku,
mungkin hidup aku dah kemana..

Masa berlama-lamaan di dalam shower tingkat 3, aku terfikir
yang jasa mereka pada aku amat banyak
tak mampu aku senaraikan di sini,
sebab mungkin jasa mereka tak dapat aku luah melalui tulisan,
hanya dapat difahami melalui perasaan.

Terima kasih sahabat, Nur Farhana Binti Jamaludin
Jua keluarga ; Pak Lang, Mak Lang, Faiz, Fahmi, Farah

Terima kasih
kerana menjadikan 'aku' seperti 'aku' pada hari ini.
Terima kasih
kerana menjadi sebahagian daripada kamus hidup aku.

28.2.13

Khianat

Assalamualaikum.
Hai !!!!

"Saya seorang gadis yang bakal memasuki fasa 21 tahun yang mempunyai banyak idea (bernas mahupun tidak) dan gemar berhujah, memberi pandangan dan menegakkan kebenaran."

Kenyataan di atas adalah benar. Langsung tiada sebarang unsur penipuan. Benar.
Cuma ada sedikit penambahan ayat yang sepatutnya diletakkan selepas perkataan terakhir ayat tersebut.
Sepatutnya kenyataan tersebut berbunyi sebegini :

"Saya seorang gadis yang bakal memasuki fasa 21 tahun yang mempunyai banyak idea (bernas mahupun tidak) dan gemar berhujah, memberi pandangan dan menegakkan kebenaran, tetapi bukan di hadapan khalayak ramai"

Ya... Bila aku cuba untuk meluahkan apa yang terfikir oleh otak dan akal aku di hadapan umum, aku boleh rasakan yang mulut, lidah dan segala anggota badanku yang lain sedang mengkhianati aku dengan jayanya. Apa yang aku luahkan selalunya tidak seiring dengan apa yang aku sedang fikir. Butir bicara selalunya bersifat merepek, dengan idea-idea dan huraian yang kelihatan langsung tidak menunjukkan tahap huraian seorang dewasa berumur 21 tahun. Bahasa badan aku jugak dengan gembiranya selalu menganjeng aku. Sesuka hatinya berbuat sesuatu perlakuan yang boleh menimbulkan rasa lucu pada hati-hati mereka yang memandang.

Contoh terdekat ialah seperti apa yang terjadi di dalam kelas tadi. Huraian yang sepatutnya ringkas dan mudah difahami menjadi terlalu berselirat untuk dimengerti. Entah apa yang aku merapu di hadapan kelas.

Stage fright? Ya, itu aku. Tidak dahulu. Tetapi sekarang.
Perasan yang mula muncul selepas aku menghabiskan zaman berbaju putih berkain biru.



18.2.13

This is a question that is more tricky than final exam question.

A random question from my best friend makes me think :

" Hang masih tunggu dia?"

Seriously, that's a tricky question. Never thought I had to think about this. Deep inside, I'm asking for a good ending, with him. There's still a hope. And after a while, I gave my answer.

" Bodoh la aku kalau tunggu orang yang buang aku. "

That's it. I'm sure with my answer. Yet, this stupid-thingy-of-feelings still somehow drive me crazy. I just can't help it.



9.1.13

berangan dan berfikir

kalau nak disusun ikut turutan, berangan tu boleh kot masuk dalam list hobi aku
dah nama berangan, mestilah nak yang indah-indah saja.

tapi,
terkadang terfikir tentang masa depan,
fikir yang serius, yang bukan main-main,
aku jadi kecut perut.

Sekarang,
rasa macam tak sabar-sabar nak habis study,
nak rasa pegang duit sendiri.
Tapi difikir balik,
dalam umur yang dah makin tua,
mampu aku nak hadap tanggungjawab banyak-banyak?
Sanggup?



**Rasanya aku kena tukar style berangan aku. Nak kena berangan hidup yang susah pulak. Kot-kot  boleh siapkan mental fizikal untuk masa depan kot.

3.1.13

My Nurin, My World


Nurin Radhiyyah Najwa

Nurin = Cahaya
Radhiyyah = Yang Redha ; Yang Rela
Najwa = Bisikan rahsia

Seindah nama, semolek peri laku...
(maaf. mak cik amat rindu dengan Nurin. dan tahniah kerana Nurin telah berjaya memenuhkan memory handphone, laptop dan camera mak cik dengan gambar-gambar Nurin)

20th March 2011.. She was born.



Isn't I'm adorable??





That cheeky smile of her.

Seems that I'm over doing it. 

Upps.. I did it again. But still, my makcik loves the way I smile, laugh, and giggle. 



Double WOW for the eyes !

Admire my curly hair? Go to your hairstylist and ask for one.

She loves wearing hijab. Automatically, she will perform 'solat' once she wear hijab. Good girl :)

Look at that double chin !

Mahuku satu... Mahu kau senyum selalu :)

** Never thought she'd grown up so fast. Did I mention she'll get new baby sister/brother in the upcoming few months ?